martes, 25 de octubre de 2011

7a Sessió, 20 d’octubre de 2011

A l’última classe de Joan-Anton no vaig poder assistir per diferents aspectes personals. Em va saber molt greu ja que sabia que era una sessió molt interessant on treballaríem d’una manera grupal, parlant i creant debats, exposar les nostres idees, reflexions i dubtes sobre unes lectures que havíem de llegir de forma grupal unes lectures proposades pel professor.  Pel que hem van contar els meus companys de grup, la sessió va ser molt interessant amb molts aspectes a debatre però, per aquest motiu es va quedar una mica curta. 

La lectura que vam llegir el meu grup va ser l’anomenada “Internet en el aula,aplicación didáctica de Internet”, del nostre professor Joan –Anton. Aquesta lectura em va semblar molt interessant ja que s’explica que no només es important que els col·legis e instituts estiguin ben equipats amb ordinadors nous, pissarres interactives i amb una bona banda de internet, sinó que per poder fer-ne un bon ús d’aquest material, els mestres han d’estar plenament formats i d’una forma continuada, és a dir, fent cursos de reciclatges.  Però moltes vegades això no es compleix, ja que potser els mestres, tal i com està l’educació actualment, no es veuen motivats per aprendre aspectes nous i així poder transmetre’ls als seus alumnes, sinó que necessiten motivacions econòmiques i no pas per vocació professional. Això es un aspecte que avui dia s’ha de tenir molt en compte.

De vegades penso que un mestre ha de tenir clars els seus objectius, que poden ser donar uns bons coneixements als seus alumnes i propiciar tota mena d’ajudes possibles i materials per a que els infants puguin arribar aconseguir uns aprenentatges significatius. Però això no és general, molts mestres no tenen una vocació per ensenyar, sinó que només volen uns beneficis econòmics. Tot això em fa reflexionar sobre el meu futur, el que em trobaré al meu voltant, els meus companys de professió i si alguna vegada arribaré a canviar d’opinió quant a l’educació dels meus alumnes.
Penso que aquesta classe va ser molt profitosa per als meus companys i que pot ser, seria molt interessant llegir la majoria dels articles perquè aprendríem molt més, i no ens quedaríem amb una simple visió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario